Jako szef stoisz przed wyborem: zlecenie pozycjonowania strony agencji SEO, czy zatrudnić specjalistę ds. pozycjonowania we własnej firmie? Nie odpowiem Tobie na pytanie, co lepiej wybrać, ale spróbuję ułatwić Tobie decyzję, przedstawiając argumenty za i przeciw. Zapraszam do krótkiej, aczkolwiek treściwej lektury!

Zlecenie pozycjonowania Agencji SEO – argumenty za:

Zlecenie prac marketingowych zewnętrznej firmie, to rozwiązanie mające swoje mocne strony, w szczególności dla małych firm. Poznaj zalety i wady współpracy z firmą SEO.

  • atrakcyjne cenowo oferty i elastyczne metody płatności za usługę pozycjonowania
  • darmowe miesiące promocyjne przy podpisaniu umowy z Agencją SEO (opcjonalnie)
  • rzetelnie wyglądające raporty z podjętych prac

Zlecenie pozycjonowania Agencji SEO – argumenty przeciw:

  • często bardzo kiepskie efekty pracy
  • bardzo duże ryzyko powierzenia domeny niewłaściwej firmie
  • zawsze za mało czasu przeznaczonego na pozycjonowanie stron dla klientów
  • brak możliwości weryfikacji i uczciwego rozliczania firmy
  • utrudniony kontakt w razie nagłej potrzeby konsultacji telefonicznej lub mailowej 

Stanowisko pracy dla SEO specjalisty – argumenty za:

Stworzenie stanowiska pracy dla SEO specjalisty, to bardzo dobry wybór i coraz popularniejsze rozwiązanie w firmach. Wystarczy przeanalizować oferty pracy, aby się o tym przekonać. Poznaj główne zalety współpracy z SEO specjalistą na umowę o pracę.

  • ekspert ds. pozycjonowania stron pod ręką
  • szybka i wygodna możliwość zasięgnięcia opinii eksperta
  • możliwość bliskiej współpracy i wzajemne „nakręcanie” się do działania
  • możliwość monitoringu pracy pracownika
  • pewność, że pracownik nie pracuje dla konkurencji
  • pewność, że pracownik poświęca cały swój czas w firmie na pracy na rzecz projektów marketingowych firmy
  • zdecydowanie większe szanse powodzenia wyznaczonych celów marketingowych
  • kompleksowe, nieograniczone pole do działania dla pracownika i możliwość rozwoju dla obu stron

Stanowisko pracy dla SEO specjalisty – argumenty przeciw:

  • większe obciążenie finansowe dla firmy na potrzeby utrzymania pracownika, średnia płaca dla specjalistów SEO według portalu wynagrodzenia.pl wynosi 3000 zł netto
  • utrzymanie finansowe pracownika szczególnie uciążliwe na początku współpracy, gdy na efekty pracy SEO specjalisty trzeba jeszcze poczekać 

Na to pytanie odpowiedz sobie sam…

Przed podjęciem decyzji musisz sam sobie odpowiedzieć na pytanie na co Cię stać i na co możesz sobie pozwolić. Według mojego rozeznania na pierwszy wariant decydują się firmy o ograniczonym budżecie na marketing. Na zatrudnienie SEO specjalisty, decydują się większe firmy, które stać na zatrudnienie eksperta ds. marketingu online. Oczywiście nie ma recepty na sukces. Możesz współpracować z Agencją SEO i być zadowolony z jej usług lub na odwrót – mieć raczej przykre doświadczenia. Z drugiej strony nie ma pewności, że pracownik sprawdzi się w nowej firmie. O końcowym sukcesie decyduje wiele czynników. 

A Wy co myślicie na ten temat? Zapraszam do dyskusji ekspertów SEO i klientów.

Kategorie: SEO

1 Opinia

Profesjonalne sklepy · Listopad 16, 2018 o 6:07 pm

Raczej też osobiście jestem za specjalistą prywatnym, jednak czy nie będzie pracował dla konkurencji? Jeszcze nie widziałem takiej umowy i chyba ciężko byłoby to udowodnić. Pytanie: ile należałoby zapłacić osobie prywatnej, która miałaby się poświęcić pozycjonowaniu na wyłączność jednej strony (strony, nie sklepu)? Osobiście uważam, że od 5 tysięcy miesięcznie w górę, gdy mówimy o prawdziwym pozycjonowaniu i prawdziwej różnorodności linków. Jakie jest wasze zdanie?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *