SEO metody na 2018 rok, które będą robiły różnicę

Jak będzie wyglądało pozycjonowanie stron w roku 2018, jakie zmiany czekają SEO specjalistów w nowym roku, czy SEO będzie wyglądało tak samo jak rok wcześniej? O to przed Wami 10 rzeczy, które będą miały znaczenie w SEO w roku 2018. Zapraszam do lektury!  

SEO w nowym roku 2018

Dane strukturalne Rich Snippets

Dane strukturalne to sposób formatowania HTML, który używa określonego słownika, informującego wyszukiwarki o tym, jak interpretować treść – i jak wyświetlać ją w SERPach. Chodź nie mają bezpośredniego wpływu na pozycję w rankingu Google – dane strukturalne poprawiają prezentację wyników w Google i w ten sposób przyczyniają się do wzrostu CTR (współczynnik klikalności) strony internetowej, który jest już czynnikiem rankingującym! Dane strukturalne CENEO, produkt: gra Wiedźmin 3: Dziki Gon Jeśli Twoja konkurencja pozycjonuje się w Internecie, dane strukturalne Rich Snippets są okazją do wyróżnienia się w Google na tle konkurentów. Od strony technicznej warto wiedzieć, że dane strukturalne znacząco poprawiają semantykę kodu źródłowego strony internetowej, pozwalając robotom Google lepiej zrozumieć treści i tematyczność strony www.

Jak zaimplementować dane strukturalne na swojej stronie internetowej? Jeśli postawiłeś stronę na którymś z popularnych CMS-ów, prawdopodobnie instalacja jednej wtyczki oraz  jej podstawowa konfiguracja załatwi sprawę. Tutaj polecam WordPress i wtyczkę WP SEO Shema. W innym przypadku musisz zaimplementować tagi Shema.org w pliku HTML. Poradnik jak krok po kroku zaimplementować dane strukturalne (tekst napisany po angielsku). Po przeczytaniu poradnika, sprawdź poprawność wprowadzonych danych strukturalnych na stronie Google.

Szybkość ładowania strony w SEO daję przewagę

Szybkość ładowania strony internetowej nie jest bezpośrednim czynnikiem rankingowym Google. Im szybciej ładuje się Twoja strona, tym większe zadowolenie odczuwa Internauta korzystający z Twojego serwisu. Im więcej takich pozytywnych wrażeń z obsługi strony www, tym większa ocena jakości UX przez Google – a to już wpływa na ranking wyszukiwarki. W jak krótkim czasie powinna ładować się Twoja strona? Jeśli nie chcesz doprowadzić Twojego klienta do zniecierpliwienia, najlepiej dbaj o to, aby strona ładowała się nie dłużej jak trzy sekundy. Sprawdź w jak szybkim czasie ładuje się Twoja strona www. Możesz to zrobić przy pomocy polecanego przeze mnie narzędzia Tools Pingdom lub Page Speed Insight. Google Page Speed: test szybkości strony seowiedzacy.pl Tools Pingdom Page Speed: test strony seowiedzacy.pl

Mobilne SEO w Polsce coraz ważniejsze

Według statystyk Google Analytics dla stron, które miałem przyjemność pozycjonować, średnio 50% ruchu pochodzi z urządzeń mobilnych, tabletów, telefonów komórkowych. Przystosowana do rozdzielczości urządzenia responsywna strona www jest czynnikiem rankingowym, bo ma znaczący wpływ na ocenę UX serwisu internetowego przez Google. Jeśli posiadasz sklep internetowy, nie możesz lekceważyć faktu, że coraz więcej osób w Polsce dokonuje zakupów przez telefon lub na tablecie. Reasumując: nie możesz już dłużej bagatelizować mocy mobilnego SEO.

Jak sprawdzić, czy strona internetowa jest przyjazna urządzeniom mobilnym? Tutaj również z pomocą przychodzi Google PegeSpeed Insights. Narzędzie ocenia przyjazność witryny internetowej w skali 0 -100 punktów. Optymalny wynik jest w granicach 80 punktów. Jeśli witryna internetowa zawiera niską jakość SEO mobile, wówczas ocena wyświetla się w kolorze czerwonym. Ale nie martw się, Google podpowiada co należy naprawić. W takiej sytuacji wystarczy dostosować się do zaleceń Google i wszystko wróci do normy. Poniżej screeny pokazujące wyniki testu strony seowiedzący.pl Google Page Speed, test jakości strony seowiedzacy.pl na urządzeniach mobilnych Google Chrome, konsola i widok strony: seowiedzacy.pl na urządzeniu iPhone7

Wzmianki o marce i produktach w sieci

Linki zewnętrzne, tzw backlinki to jeden z największych rankingujących czynników, swoisty sygnał zaufania wyszukiwarek internetowych do strony www. Jednak wraz z rozwojem algorytmu Google, ten czynnik tracił na ważności, głównie z powodu manipulowania linkami przez SEO specjalistów, na rzecz wzmianek o marce firmy i jej produktach w sieci. Obecnie wyszukiwarka Google bez problemu śledzi wzmianki o marce pozostawione w sieci, np. na forach internetowych, by na podstawie tychże wzmianek określać poziom zaufania do witryny.

Jak sprawdzić popularność marki w sieci? Możesz użyć płatnego narzędzia do monitorowania brandu w sieci – da Ci ono bardzo rzetelne wyniki. Za darmo możesz wykorzystać w tym celu wyszukiwarkę Google wpisując nazwę firmy w polu wpisywania haseł kluczowych. Allegro, liczba wzmianek o firmie w Internecie Powyższy screen pokazuje przykład marki Alegro. Po wpisaniu brandu wyszukiwarka zwróciła aż 117 milionów wyników! Sens tego algorytmu jest prosty: im więcej ludzie piszą w sieci o produkcie, marce, tym większą popularnością i autorytetem się cieszą. Jest to dla Google dobry powód, aby wysoko pozycjonować taką firmę w swojej wyszukiwarce.

Brandowe wyszukiwania

Jednym z najważniejszych czynników w ustalaniu rankingu Google są brandowe wyszukiwania. Czynnik ten jest nieco powiązany z wzmiankami o marce w sieci, o którym pisałem wyżej. Różnica polega na tym, że tutaj istotne jest to, nie jak często piszą o Twojej firmie w Internecie, ale jak często poprzez wpisanie frazy brandowej w wyszukiwarkę klienci odszukują stronę www w sieci. Jak łatwo zgadnąć, im więcej takich zdarzeń, tym więcej zaufania Google do witryny internetowej.

Jak sprawdzić, poziom popularności brandu w wyszukiwarce? Otwórz przeglądarkę Google Chrome i włącz ją w tryb Incognito, włącz główną stronę Google i wpisz pierwsze litery swojej firmy w wyszukiwarce. Jeśli otrzymasz podpowiedź hasła zanim wpiszesz całą frazę brandową, oznacza to wysoki poziom rozpoznawalności firmy w Internecie. Google Chrome Incognito fraza allegro Powyższy screen wyraźnie pokazuje jak silnym znakiem rozpoznawczym w Polsce jest marka Allegro. Wystarczyło wpisanie litery „a” i Google jako pierwszy wynik podpowiada właśnie tę markę. Możesz także użyć narzędzia Google Keyword Planner, by sprawdzić jak często Internauci wpisują nazwę firmy w wyszukiwarce Google. Dla marki Allegro jest to wynik bardzo imponujący : 1mln – 10mln średnich wyszukiwań miesięcznie! Poniżej screen potwierdzający ten fakt. Google Planer, wyszukiwane hasło: "allegro" Z takim wynikiem, jak zapewne się domyślasz, marka Allegro pozycjonuje się w Google bardzo dobrze. Jeśli chcesz dobrze pozycjonować się w Google w roku 2018, musisz dążyć do zwiększenia rozpoznawalności Twojej firmy w sieci. Oczywiście nie porównuj się do Allegro, bo to jest fenomen na polską skalę, przeanalizuj swoją bezpośrednią konkurencję i sprawdź, jaki poziom popularności musisz przekroczyć, aby prześcignąć konkurencję w Google. Co należy zrobić, żeby tak się stało – to musisz odkryć sam lub z pomocą eskperta od marketingu internetowego.

Wyprzedzanie konkurencji, czyli jak być o krok

Innowacyjność, i bycie o krok przed konkurencją, to w SEO pojęcia kluczowe. Jeśli chcesz być wysoko w Google, musisz przewidywać nadchodzące trendy w swojej branży i absolutnie nie stać w miejscu. Każda branża się zmienia, moda na pewne usługi i produkty może się wziąć nagle, samemu także za pośrednictwem swojego serwisu możesz promować nowe usługi i produkty.

Warto wprowadzić nowe produkty, np. do sklepu internetowego i zrobić jeden krok przed konkurencją. Z marszu będziesz pierwszy w wyszukiwarce, bo jako jedyny masz nowe produkty w indeksie Google. Według mojego doświadczenia takie podejście do SEO przynosi wielki urodzaj. Wielokrotnie okazywało się, że promocja produktów w sklepie internetowym, na długo przed ich oficjalną premierą, było strzałem w dziesiątkę. Zanim konkurencja zorientowała się, że produkt będzie się dobrze sprzedawał, sklepy internetowe, które pozycjonowałem, już dawno brylowały w indeksie Google. Wraz ze zbliżającą się premierą produktu, zainteresowanie nim w Internecie wzrastało, co było widoczne w Google Analytics.  Zdobyta historia kliknięć i wysoki współczynnik klikalności CTR na produktowe frazy kluczowe owocowały tym, że  bardziej popularne i mocniejsze pod względem SEO brandy, nie potrafiły prześcignąć pozycjonowanych przeze mnie sklepów internetowych!

Jak przewidywać trendy w Google? Najlepsza jest nasza intuicja, ale narzędziem bardzo pomocnym w tym jest również Google Trend Google Trends, historia frazy pozycjonowanie lokalne 2017 Przykład z branży SEO: w 2013 roku, najlepsi w branży SEO dostrzegli zmieniający się algorytm Google promujący wyszukiwanie lokalne. Pierwszymi, którzy dostrzegli potencjał w nowym produkcie SEO, była Śląska Agencja Reklamowa z Katowic, pisząca wtedy o pozycjonowaniu lokalnym jako najlepszej strategii SEO dla stron firmowych. Jako drudzy wielki potencjał w pozycjonowaniu lokalnym i potrzebę promocji nowego produktu SEO, była Zabrzańska Agencja Reklamowa, dla której wówczas pracowałem. Byliśmy jednymi z pierwszych, którzy o tym napisali i zadbali o szybką indeksację nowych treści w Google. Efekt? Utrzymująca się od wielu lat pozycja na konkurencyjną dziś frazę „pozycjonowanie lokalne”, którą obecnie ma ok. 1 tysiąca wyszukiwań miesięcznie! Google Trends, historia frazy pozycjonowanie lokalne w latach 2004-2017 Moim sposobem na przypodobanie się Google przy projekcie własnym Seowiedzący.pl było napisanie pod koniec roku 2017 artykułu o najnowszych trendach w pozycjonowaniu stron na rok 2018. Mam przeczucie, że frazy typu „pozycjonowanie stron 2018”  oraz wiele podobnych do frazy głównej, z każdym dniem będą nabierać na wartości, by od roku 2018 wystrzelić ogromem zapytań w Google. A jaki będzie Wasz pomysł na nowe słowa kluczowe w roku 2018?

Social Media

W Polsce moim zdaniem największy wpływ na e-biznes mają trzy kanały społecznościowe: Facebook, Youtube oraz Google+. Są świetnym miejscem dotarcia z własnym produktem do własnej grupy docelowej, bardziej zaawansowani SEO-wcy wiedzą także jak pozyskać z tychże źródeł pozycjonujący link dofollow. Nie mniej jednak najwięcej mocy SEO przesyłają sygnały społecznościowe pochodzące z takich kanałów jak wyżej wymienione. Nie będzie to nic odkrywczego, bo wiadomo o tym było już wcześniej, wspominam jedynie o Social Media w kampanii SEO jako o czymś co nadal jest aktualne.

Content Marketing, czyli oryginalne treści

Coraz trudniej jest oszukać Google, że masz świetną treść, gdy tak naprawdę jest ona słaba bądź co gorsza zduplikowana. Google ocenia jakość treści na wiele sposobów. Jednym z nich jest algorytm Latent Semantic Indexing. Jest to inteligentny algorytm, który ocenia jakość tekstu na podstawie różnorodności zawartych sformułowań oraz ich logicznego powiązania z treścią tekstu. Innymi słowy, aby zrozumieć, jak działa LSI, musisz zrozumieć, że wyszukiwarki są wystarczająco inteligentne, aby zidentyfikować kontekst treści i synonimy powiązane ze słowami kluczowymi. Pomaga to Google zdecydować, czy dany fragment treści jest wyczerpujący i fachowo napisany. Dodatkowo dzięki algorytmowi RankBrain Google lepiej radzi sobie z nietypowymi pytaniami klientów. Jeśli Twoja treść zawiera wiele sformułowań eksperckich – możesz być pewien, że z pomocą RankBrain będziesz generował ruch z szerokiego ogona. Oba te czynniki powodują, że lepiej wypadasz w SERPach niż konkurencja. Content to jednak nie tylko tekst, o czym zapomina wielu specjalistów SEO. Do contentu zaliczamy również zdjęcia, filmy, infografiki, różnego rodzaju animacje, GIF-y, materiały w PDF i wiele innych.

Chcesz być wysoko w Google? Zatem pracuj nad swoim contentem, spraw, aby był unikalny i fachowy.

Wyszukiwanie głosowe

Podobnie jak SEO mobilne, tak i wyszukiwanie głosowe w Polsce staję się coraz bardziej popularne. Coraz więcej ludzi w Polsce (szczególnie tych nieobytych z klawiaturą) wyżej będzie stawiało wyszukiwanie głosowe. Nie tylko dlatego, że jest to szybszy sposób na „wpisanie” frazy kluczowej, ale także dlatego, że ludzie chętniej mówią niż piszą, dlatego do wyszukiwarki będą wprowadzane bardziej szczegółowe zapytania. Co więcej oprogramowanie do rozpoznawania głosu osiągnęło już na tyle zaawansowany poziom, że coraz więcej użytkowników, ufa temu narzędziu, że rozumie ich mowę.

Co należy zrobić w 2018 roku w pozycjonowaniu? Zwiększona szczegółowość zapytań oznacza, że ​​musisz wykroczyć poza proste słowa kluczowe i wyrażenia, aby uszeregować i skupić się bardziej na terminach i wyrażeniach, które ludzie będą naturalnie mówić na głos. Ludzie mówią inaczej niż piszą, więc twoja strategia SEO powinna próbować używać terminów i zdań zbliżonych do języka mówionego, a nie jak do tej pory jedynie do pisanego.

Wygląd SERpów ma znaczenie w SEO

Google SERP, fraza Robert Lewandowski Już dawno minęły czasy w których TOP1 w organicznych linkach Google gwarantował największy ruch. Obecnie większą uwagę użytkowników wyszukiwarki Google przyciągają elementy w wyświetlanych rezultatach takie jak: Graf Wiedzy, mapy Google, Featured Snippets i wiele innych funkcji SERP. Google SERP, fraza restauracja katowice Jakie działania SEO należy zrobić na rok 2018? Ważne jest, abyś śledził swoje pozycje w obrębie tych funkcji i monitorował nowe funkcje, które pojawiają się dla słów kluczowych i prawdopodobnie kradną ruch z linków organicznych Google. Możesz to zrobić za pomocą SEO TrackSuite Rank Tracker.  Narzędzie śledzi 15 funkcji Google SERP wraz z wynikami organicznymi. Przeanalizuj, które elementy wyświetlania SERP zabierają ruch z organicznych wyników Google, a następnie staraj się, aby witryna internetowa, wzmianka o firmie, fragment contentu strony wyświetlał się w nowych elementach SERP jakie proponuje Google.

Google SERP, fraza pozycjonowanie stron Podsumowanie: najważniejsze wnioski o pozycjonowaniu stron

Rok 2018 w e-biznesie będzie dla Ciebie wyjątkowy jeśli zastosujesz się do kilku wskazówek. O to najważniejsze moim zdaniem rzeczy, które wymieniłem w tym artykule, na które powinieneś zwrócić szczególną uwagę przy pozycjonowaniu stron w roku 2018.

  1. Wyprzedzanie konkurencji, innowacyjność: analizuj konkurencję, szukaj nowych słów kluczowych do pozycjonowania, zaproponuj swoim klientom w sieci ofertę jaką jeszcze nikt z konkurentów nie ma. Wyprzedź konkurencję w indeksowaniu własnych treści, śledź trendy w swojej branży, bądź pionierem i liderem w sieci w swojej profesji.
  2. Oryginalne treści: zadbaj o swój content. Dziel się ze swoimi klientami w sieci nie tylko suchym tekstem, zadbaj także o oryginalność innych materiałów, które dostarczasz. Mogą to być zdjęcia, animacje GIF, filmy wideo, tabele porównawcze, materiały PDF. Bardziej zaawansowanym Webmasterom polecam tworzenie aplikacji webowych wewnątrz strony www, dzięki którym Wasz klient otrzyma bardziej interesujący content, z którym będzie mógł dokonywać interakcji na zdecydowanie wyższym poziomie zadowolenia UX.
  3. Funckje SERP:Zanim osiągniesz TOP3 w wynikach organicznych, spróbuj swoich sił w nowych funkcjach SERP, które wyświetlają się w wyszukiwarce dla szczególnych zapytań. Dla niektórych zapytań nawet lepiej zadbać o nowe funkcje SERP, ze względu na ich uprzywilejowanie pozycjonowanie się względem zwykłych linków organicznych.
  4. Mobilne SEO: ma być i koniec kropka. Zbyt duży udział ruchu pochodzi z mobilnych urządzeń, aby ten aspekt pomijać w swojej kampanii SEO. Stąd też tak wysoko pozycjonuje ten element w całej układance SEO.
  5. Wzmianki o marce:pozycjonuję ten czynnik SEO na piątym miejscu, chodź jest nie mniej ważny jak pozostałe, a może nawet ważniejszy… Już spieszę tłumaczyć swoją decyzję. O tuż uważam, że bez zapewnienia klientom dobrego contentu, nie ma co liczyć na cytowanie naszej marki w Internetach, stąd też taka pozycja. Najpierw zadbaj o content, a potem oczekuj, że inni ludzie będą się nim dzielić w Internecie z pozostałymi. Teraz już rozumiesz dlaczego wzmianki o marce są na piątym miejscu?
  6. Brandowe wyszukiwania: Podobna sytuacja jak powyżej. Jedynie mogę dodać, że brandowe wyszukiwania, to moim zdaniem bardzo silny czynnik rankingujący, ale żeby go osiągnąć trzeba sobie na to zasłużyć… Więc najpierw do roboty!
  7. Social Media: dobrze rozwinięte profile społecznościowe, funpage na portalach takich jak Facebook, może wygenerować pokaźną liczbę sygnałów społecznościowych. Te z kolei są informacją dla Google o sile marki.
  8. Rich Snippets: rozszerzone informacje pojawiające się pod niebieskimi linkami Google zwracają na siebie uwagę i bardziej skłaniają do kliknięcia w Twój link.
  9. Wyszukiwanie głosowe: Być może za rok będzie ważniejszy w Polsce. Póki co ma bardziej przyszłościowe znaczenie, ale warto już teraz się nad tym aspektem poważnie zastanowić.
  10. Szybkość ładowania strony:wśród najważniejszych aspektów SEO, moim zdaniem najmniej ważny. Byli tacy, co myśleli, że jak podkręcą wyniki ładowania strony, tak, że Google Insight pokażę wynik 100/100, to przeskoczą nawet reklamy Adwords i wylecą w kosmos 😀 Czas zweryfikował te poglądy, dlatego Ci ludzie stoją w tam gdzie stali… Bo prawda jest taka, że nie jest to czynnik decydujący o miejscu w SERP-ach. Aczkolwiek spróbuj tylko przekroczyć magiczną barierę 3 sekund na załadowanie się strony, a wzrost współczynnika odrzuceń w Google Analitycs zaświeci się na czerwono tak, że aż oślepniesz. A wtedy spadek pozycji masz jak w banku.

Zgadzasz się z moimi poglądami SEO? A może jest coś co przeoczyłem w tym artykule? Zapraszam do komentowania i dzielenia się swoimi opiniami. 

Kategorie: SEO

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *