Skontaktuj się za darmo poprzez formularz

Pozycjonowanie stron Google 2018 – skuteczna i bezpieczna metoda SEO dla wymagających

SEO, pozycjonowanie stron www w wyszukiwarce internetowej Google. Metoda pozycjonowania domeny internetowej według najnowszych wskazówek Google 2018, tylko bezpieczna metoda White Hat SEO dająca największą pewność osiągnięcia stabilnych pozycji TOP 10 na słowa kluczowe lokalne, globalne oraz z szerokiego ogona Long Tail. Optymalizacja SEO kodu strony, instalacja niezbędnych narzędzi do monitorowania efektów pracy oraz stanu technicznego pozycjonowanej domeny: Google Analytics, Google Webmaster Tools (Search Console), budowanie naturalnego profilu linków zewnętrznych z zaufanych domen o wysokim Trust Rank.

Czytaj więcej o pozycjonowaniu, dowiedz się czym różni się SEO od SEM, sprawdź jakie korzyści otrzymasz mając domenę na pierwszej stronie Google, na czym polega Link Building,  dowiedz się o korzyściach współpracy z SEOwiedzącym i wiele innych.

Pozycjonowana domena, korzyści

  • więcej telefonów z zapytaniami produktowymi, zamówień telefonicznych

  • więcej zapytań mailowych dotyczących produktów i zamówień mailowych

  • więcej zamówień bezpośrednio ze sklepu internetowego

  • więcej zleceń oraz podpisanych umów usługowych

  • więcej klientów odwiedzających sklep stacjonarny

  • więcej telefonów z zapytaniami produktowymi, zamówień telefonicznych

  • rozwój działów oraz dodatkowych usług, np. serwisu pogwarancyjnego

  • możliwość dotarcia do klienta zagranicznego szukającego informacji o produktach i usługach w Polsce

  • ułatwiona droga dotarcia do potencjalnego partnera biznesowego

  • wyszukiwarka Google jako dodatkowy kanał sprzedaży, koniec z ograniczeniami i wysokimi opłatami na Allegro i Ceneo

  • tania promocja marki w Internecie

  • najprostszy sposób bycia postrzeganym jako ekspert w branży

Branża, konkurencja, a najlepsza strategia SEO

Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne: strategia SEO dla firm, mających swój punkt fizyczny w większym mieście lub okolicach, chcących dotrzeć ze swoją ofertą do klienta znajdującego się w pobliżu adresu firmy. W tej strategii SEO nacisk kładziony jest na pozycjonowaniu fraz z dopiskiem nazwy miejscowości, regionu, województwa. Pozycjonowanie domeny na frazy lokalne oraz szczególna dbałość o wizytówkę firmy w Google Moja Firma w celu wyróżnienia firmy w Google Miejsca (tzw. mapa Google), to główne priorytety tej kampanii.

Pozycjonowanie szerokie

Pozycjonowanie szerokie Long Tail: skuteczna strategia SEO dla sklepu internetowego, kładąca nacisk na pozycjonowaniu fraz produktowych, najlepiej sprzedających się marek i modeli produktów. Najważniejsze cele strategii Long Tail to wyeksponowanie najważniejszych produktów w ofercie sklepu na stronie internetowej, warunkiem koniecznym w tej strategii to nienaganne i zaktualizowane opisy produktów oraz dostarczanie aktualnych materiałów na karcie produktu (dokumenty PDF, filmy wideo, zdjęcia, infografiki, animiacje GIF i inne).
Priorytetem w tej kampanii to zbudowanie silnej domeny sklepu internetowego oraz porządnego zaplecza wspierającego kampanię Long Tail, a także perfekcyjna optymalizacja SEO dla wszystkich kart produktów sklepu internetowego.

Pozycjonowanie globalne

Pozycjonowanie globalne: to skupienie się na pozycjonowaniu strony internetowej na zapytania ogólne w Google dotyczące tematów, którymi zajmuje się Twoja firma. Kampania globalna, obejmuje teoretycznie najtrudniejsze frazy do pozycjonowania składające się z jednego lub maksymalnie dwóch słów. O pierwszą stronę Google na te słowa walczy przeważnie 90% konkurencji – stąd też między innymi wynika duża skala trudności w relatywnie szybkim osiągnięciu TOP 10 . Najczęściej słowa te idealnie pasują jako nazwa menu sklepu, dotyczą tematu, specyfikacji, oferty usług, kategorii produktów firmy. Celem tej kampanii jest dotarcie do klienta już na wczesnym etapie poszukiwań przez niego w Internecie produktów i usług. Priorytetem w tej kampanii jest nienaganna optymalizacja SEO strony głównej i najważniejszych kategorii serwisu internetowego, osiągnięcie wysokiego wskaźnika Trust Rank TR dla pozycjonowanej domeny, budowany poprzez zdobywanie silnych linków zewnętrznych , jak i zdobycie wysokiego poziomu zaufania Google dla domeny internetowej.

Uwaga! Pamiętaj, że łączenie strategii SEO jest jak najbardziej wskazane w niektórych przypadkach. Jeśli masz sklep stacjonarny oraz domenę sklepu internetowego, warto zwiększać odwiedziny zarówno fizycznego, jak i sklepu online. W takim przypadku połączenie trzech strategii SEO: lokalne, long tail oraz globalne jest jak najbardziej wskazane.
Proszę pamiętać, że wielu klientów dotrze do Ciebie dzięki wskazówkom dojazdu do sklepu stacjonarnego umieszczonego na stronie. Jeśli masz również fizyczny punkt sprzedaży, warto czerpać korzyści jakie daje pozycjonowanie lokalne.

Praca SEOwiedzącego będzie polegała na:

  • SEO optymalizacja Meta Tagów: Title, Description, Meta Keywords pod wybrane frazy kluczowe

  • Ustawianie przyjaznych adresów URL zgodnych z wytycznymi Google.

  • Optymalizacja grafiki, zdjęć: ustawianie atrybutów ALT i TITLE oraz prawidłowe nazewnictwo plików graficznych PNG, JPG.

  • Wgrywanie na serwer przygotowanych plików graficznych oraz ich prezentacja na stronie.

  • Optymalizacja kodu HTML: stosowanie zgodne z przyjętymi zasadami hierarchizacji nagłówków (H1,H2,H3, itd.) oraz dbanie o odpowiedni wygląd źródłowy kodu tekstowego poprzez usuwanie nadmiarowego kodu i niepotrzebnych elementów formatowania.

  • Optymalizacja informatyczna: szybkie ładowanie strony www, kompresja css, javascript, plików graficznych.

  • Linkowanie wewnętrzne: stosowanie odnośników wewnętrznych kierujących na powiązane tematycznie zasoby serwisu internetowego, które mogą stanowić dla klienta uzupełnienie wiedzy o ofercie.

  • Linkowanie zewnętrzne Link Building: zdobywanie wartościowych odnośników dla pozycjonowanej strony, budowanie naturalnego profilu linków.

  • Search Console: zgłaszanie do indeksu Google nowo powstałych treści serwisu internetowego, monitoring statystyk indeksowania, stanu technicznego domeny.

  • Google Analytics: monitoring ruchu na stronie, analiza statystyk, przesyłanie comiesięcznych raportów.

  • Mapy Witryny XML: przygotowanie, a następnie zgłoszenie do Google.

  • Rbots.txt: przygotowanie pliku oraz zgłoszenie do Google .

  • Stały monitoring pozycji fraz kluczowych, odwiedzin pozycjonowanej strony związany z wyszukiwaniem Google, profilu linków.

  • Szukanie nowych fraz kluczowych do pozycjonowania przy pomocy narzędzia Google Keyword Planner.

Opcjonalne działania wspierające SEO i rozpoznawalność firmy w Internecie

Social Media Marketing
Główną motywacją decydującą o rozwijaniu profilu firmowego na Facebooku lub innym medium społecznościowym, jest chęć dotarcia do nowych odbiorców oraz stworzenie alternatywnego kanału sprzedaży dla Google.

Nie mniej jednak pośrednio aktywność na Facebook’u poprzez linkowanie pozycjonowanej domeny z mediów społecznościowych, pozytywnie wpływa także na kampanię SEO. Priorytetem tutaj będzie aktywność firmy w mediach społecznościowych ze szczególnym uwzględnieniem medium Facebook, budowanie sieci społeczności osób obserwujących profil firmowy Facebook, zarządzanie i aktywność na grupach tematycznych, posty sponsorowane trafiające do spersonalizowanej grupy odbiorców przekazu reklamowego.

Reklama Google Adwords
Linki sponsorowane Google to tekstowa kampania reklamowa, która znajduje się w wybranych miejscach na stronie Google w pobliżu bezpłatnych linków organicznych. Dzięki intuicyjnemu systemowi Adwords mamy wgląd w swoje reklamy oraz statystyki przychodów z reklam.

Przynosząca natychmiastowe efekty kampania Adwords, nie ma bezpośredniego wpływu na wzrost pozycji bezpłatnych w Google.  Przy optymalizacji kosztów, Adwords przynosi duży zwrot z inwestycji na reklamę oraz wiedzę na temat słów kluczowych wpisywanych przez klientów, których nie wykrywa narzędzie Google Keyword Planner.  Adwords dostarcza również innych ważnych informacji na temat klientów, które kształtują się podczas dogłębnej analizy.

Ogłoszenia internetowe, aktywność na forach branżowych:
W każdej branży można znaleźć chociaż jeden poczytny portal poświęcony danej tematyce. Na pewno odwiedzają go Twoi klienci. Zanim kampania SEO zacznie przynosić korzyści, warto sięgnąć po ten rodzaj marketingu internetowego i udzielać się na forach branżowych, wystawiać swoje produkty na popularnych serwisach ogłoszeniowych typu OLX, Gratka.

Firma będąca blisko swego klienta w Internecie, zaznaczająca swoją obecność w sieci – takie działania podobają się zarówno klientom, jak i wyszukiwarce Google. Nie tylko w ten sposób budujesz swoją markę, ale także znacząco lepiej wypadasz w SERPach niż Twoja konkurencja, która tego nie robi.

Youtube Video Markating
stworzenie profilu firmowego na Youtube i publikowanie filmów prezentujące produkty, wideo instruktaże, pokazy oraz inne materiały filmowe

Idealna okazja do tego, żeby dotrzeć do klienta oraz idealny pretekst, aby pozyskać linka pozycjonującego dofollow dla pozycjonowanej domeny z bardzo silnych serwisów społecznościowych.

Pisanie i redagowanie tekstów branżowych, poradników:
Blog Marketing, blogowanie, sekcja strony z wpisami na temat ciekawych poradników, wideo instruktaże, dzielenie się z odwiedzającymi stronę internetową firmowymi newsami - rób to, a Google Robot będzie zadowolony!

Google wraz z każdym nowym wpisem, który zaindeksuje jego robot, nabiera coraz większego zaufania do domeny . Chcesz się wysoko pozycjonować na ultra trudne frazy kluczowe w Google? Musisz zatem zadbać o to, aby witryna której jesteś właścicielem tętniła życiem.  Blog marketing na własnej stronie www to świetne działanie wspierające kampanię SEO. Jeśli porównasz swoją konkurencję w Internecie, dojdziesz do wniosku, że sekcja z wewnętrznym blogiem lub miejsce na aktualności w serwisie www jest tym czego do tej pory brakowało, aby osiągnąć sukces SEO.

Opinie o pozycjonowaniu stron i ekspertach SEO

Zanim zdecydujesz się powierzyć swoją domenę specjaliście SEO, najpierw musisz dojść do wniosku, że pozycjonowanie jest skuteczne i opłacalne, następnie zastanów się jaką Agencję SEO wybrać. Opinie o pozycjonowaniu są różne – ocena klienta zależy od jakości usług i skuteczności Agencji SEO, z którą współpracuje. Jeśli firma pozycjonująca domenę jest skuteczna, w relatywnie szybkim czasie przekonasz się o mocy jakie ma dobre SEO. Każdy zadowolony klient potwierdzi, korzyści jakie niesie dobrze wykonane SEO, że jest to żyła złota, która może rozwinąć już prężnie działającą firmę lub być solidnym fundamentem dla nowo powstałych firm dysponującym skromniejszym budżetem początkowym na starcie.

Wybrane opinie, cytaty oryginalne pochodzące z forum Biznesforum.pl

Odpowiedź czy pozycjonowanie jest opłacalne czy nie jest banalnie prosta - jeżeli wydajesz na nie mniej niż dzięki niemu zarabiasz to jest opłacalne. 🙂 Znam kilka firm, które gdyby spadły w Google szybko przestałyby istnieć (większość klientów u nich pochodzi właśnie z Google).
Z pozycjonowaniem jest jak ze wszystkim - jak dobrze je wykorzystasz i przeprowadzi je profesjonalista za adekwatną kwotę - skorzystasz. Jak zlecisz to gimnazjaliście, który trochę poczytał w sieci i tylko zdobywa masowo linki do Twojej strony, to jedyne co "zyskasz" to wywalenie z wyników Google.” – pisze ArekZ

Gdyby pozycjonowanie nie było skuteczne, to internauci by tego nie robili, a Google nie majstrowało nieustannie przy algorytmach, żeby ukrócić ich praktyki...” – pisze BiznessGirl

Fakt, jest dużo firm które istnieją tylko dzięki wyszukiwarce Google lub innych produktach tej firmy. Ostatnio jeden z moich klientów trafnie zauważył, że niby wszystko fajnie - tysiące potencjalnych klientów na mojej stronie w miesiącu - ale kiedyś nie było Google, wystarczyło ogłoszenie w gazecie i też się miało kilkanaście telefonów dziennie. A teraz odwrotnie - ogłoszenie nie działa w ogóle” - pisze bortner

Pamiętaj, że wypozycjonowana strona to 50% sukcesu – druga połowa to dobra oferta . Jeśli chcesz, aby skuteczne SEO miało wpływ na wzrost przychodów firmy i chcesz osiągnąć jak najwyższy zwrot z inwestycji w pozycjonowanie, musisz zadbać o konkurencyjne ceny produktów i usług, które sprzedajesz. W przeciwnym razie klient wybierze ofertę konkurencji.

Podsumowanie – dlaczego warto zacząć współpracę z SEOwiedzącym?

W trakcie procesu pozycjonowania witryny stosuję jedynie dozwolone techniki pozycjonerskie White Hat SEO, tzn. takie, które są zgodne z regulaminami wyszukiwarek, czyli są metodami bezpiecznymi. Nie stosuję metod powszechnie uznanych za Black Hat Seo - niedozwolone techniki zwalczane przez właścicieli wyszukiwarek.
Linki pozycjonujące pozyskuję z zaufanych źródeł:
Strony o wysokim współczynniku TR (TrustRank – współczynnik zaufania/jakości witryny) - Onet.pl, Interia.pl, Wykop.pl, Google.pl, strony rządowe (.gov) i uczelniane (.edu) etc.

Black Hat SEO – czyli czego unikam

Black Hat SEO to osiąganie wysokich pozycji w wyszukiwarkach za pomocą taktyk, które nie są zgodne ze wskazówkami dla webmasterów, publikowanymi przez wyszukiwarki. Jest to strategia działań często powodująca spam w wyszukiwarkach. Black Hat SEO to osiąganie wysokich pozycji metodami, które nie są w 100% bezpieczne. Mogą zatem spowodować także negatywne efekty uboczne jak wykluczenie z indeksu, obniżenie pozycji lub utratę zaufania (tzw. trust rank) dla danej domeny. Stosowanie metod Black Hat SEO zazwyczaj przynosi szybsze efekty, ale niestety bardzo często (po pewnym czasie) powoduje usunięcie lub odfiltrowanie witryny z indeksu co zazwyczaj oznacza zaniżenie ruchu z wyszukiwarek do 0 (a odwrócenie całego procesu jest stosunkowo trudne). Stosowanie metod Black Hat SEO jest uzasadnione (pomijając oczywiście kwestie etyczne) tylko w jednym przypadku – gdy żywotność strony jest z góry znana (np. promuje pewne wydarzenie, np. koncert/festiwal) i musi pojawić się bardzo szybko i wysoko w wynikach wyszukiwania, a fakt, że zostanie zablokowana po 3 miesiącach jest nieistotny (bo będzie już po wydarzeniu, przykładowym koncercie/festiwalu).

Przykładowe metody uznawane za Black Hat SEO:

  • ukryty tekst na stronie,

  • cloaking - to blackhatowa metoda wpływania na ranking w wyszukiwarkach, polegająca na serwowaniu robotom wyszukiwarek innej treści strony niż ta ogólnie dostępna dla normalnych użytkowników,

  • korzystanie z systemów wymiany linków, tzw. SWLi,

  • nadmierne stosowanie słów kluczowych na danej stronie (tzw. keyword stuffing).

Chcesz dowiedzieć się więcej o pozycjonowaniu stron?

Skontaktuj się ze specjalistą SEOwiedzącym pod numerem 663 713 967

SEOwiedzący - dlaczego ja?

duże doświadczenie od 2012 roku pracy w branży SEO
znajomość najnowszych trendów 2018 w pozycjonowaniu stron
duże doświadczenie w kampaniach SEO: pozycjonowanie lokalne i szerokie
sprawdzone metody pozycjonowania stron firmowych i sklepów internetowych
znajomość SEO narzędzi do analizowania skuteczności pracy
doświadczenie w obsłudze kanałów społecznościowych Facebook, Youtube, Google +
doświadczenie w konfiguracji reklamy Adwords
otwartość na nowe poglądy
wieczny optymizm
umiejętność pracy z ludźmi

O mnie

Nazywam się Damian Żurawski i jestem SEOwiedzącym od 2012 roku. Swoją przygodę z pozycjonowaniem stron zacząłem od stażu w firmie IT. Obecnie pracuję nad własnym projektem SEOwiedzący.pl. 

Jestem również gotów podjąć pracę na stanowisku SEO Specjalista w firmie  na terenie Śląska: Katowice, Gliwice, Zabrze, Chorzów, Bytom, Ruda Śląska.

Wskazówki dojazdu

Kontakt

ul. Nyska 13, 41-808 Zabrze – Rokitnica, Śląskie
tel: 663 713 967
email: [email protected]