Skontaktuj się za darmo poprzez formularz

Skuteczne pozycjonowanie lokalne stron firmowych 2018.

Pozycjonowanie lokalne stron firmowych, metoda pozycjonowania lokalnego w wyszukiwarce według wytycznych Google 2018. Skuteczna i bezpieczna metoda SEO dla firm o zasięgu regionalnym. Poznaj zalety pozycjonowania lokalnego, dowiedz się czym jest technologia geolokalizacji Google, poznaj zalety współpracy z SEOwiedzącym.

Pozycjonowanie na lokalne słowa kluczowe - korzyści:

  • Więcej odwiedzin sklepu, telefonów zakupowych, zamówień.

  • Pozycjonowana wizytówka firmy Google Moja Firma ze wskazówkami dojazdu Google Maps – szczególny atut dla trudno dostępnych punktów sprzedaży, oddalonych od głównych ulic, centrum, znajdujących się na obrzeżach miasta lub w pobliżu większej miejscowości.

  • Klient mobilny, korzystający z najnowszych technologii zawsze poinformowany o tym, gdzie znajduje się Twoja firma – dzięki skutecznej kampanii SEO lokalne z łatwością dotrzesz z ofertą do młodego pokolenia!

  • Ułatwiony kontakt z klientem mobilnym, dzięki danym kontaktowym znajdującym się na wizytówce Google Maps – klient, aby móc się dodzwonić na infolinię firmy robi to z pominięciem odwiedzin strony internetowej!

  • Zdecydowana większość ludzi korzysta z usług dobrych fachowców znajdujących się w pobliżu miejsca zamieszkania, np. fryzjerów lub mechaników. Ludzie lubią wiedzieć gdzie można w pobliżu dobrze i tanio zjeść – gdziekolwiek klient się znajduje, czy na mieście, czy w domu przed komputerem, perfekcyjnie wykonane SEO lokalne zadziała na korzyść firmy w każdych okolicznościach.

  • Wiele osób w Polsce wpisuje frazy z dopiskiem miejsca zamieszkania, nazwy ulicy, regionu, dzielnicy. Dzięki skutecznej kampanii SEO nastawionej na lokalnego odbiorcę przekazu reklamowego – masz szansę pokazać tym ludziom, że w regionie jesteś bezkonkurencyjny.

  • SEO lokalne wspiera budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Dzięki Google Opinie dajesz klientowi możliwość podzielenia się pozytywną opinią o firmie z innymi.

Strategia pozycjonowania lokalnej firmy w wyszukiwarce.

W przypadku pozycjonowania lokalnego wyróżnić należy trzy etapy: Założenie konta Google Moja Firma, budowa strony internetowej i jej stron docelowych (Landing Page), zdobywanie linków przychodzących do strony z lokalnych źródeł internetowych. Poniżej szczegółowy plan dotyczący strategii SEO dla stron firmowych.

Google Moja Firma, optymalizacja i pozycjonowanie

Google Moja Firma, to idealny produkt Google dla Twojego biznesu w Internecie. Jeśli nie masz wizytówki firmowej w GMF, zaczniemy od kilku ważnych kwestii z tym związanych

Google Moja Firma statystyki

  • Zgłoszenie firmy do Google Map, następnie prawidłowa optymalizacja i opis firmy.

  • Wybór prawidłowej kategorii dla Twojego biznesu, bardzo ważny aspekt w lokalnym SEO. 

  • Optymalizacja wizytówki GMF, zgodna z zasadami lokalnego SEO. 

  • Prawidłowe dodanie informacji kontaktowych: numery komórkowe i stacjonarne

  • Dodanie adresu firmowego zgodnie z zasadami lokalnego SEO, czyli prawidłowe wyeksponowanie na stronie regionalnych informacji o firmie

  • Informacja o godzinach otwarcia firmy zgodna z rzeczywistym stanem

  • Google Opinie pozycjonowanie, zbieranie recenzji o firmie

  • Sygnały OnSite przekazujące wyszukiwarkom lokalne informacje o firmie

  • Optymalizacja strony internetowej, to bardzo ważny czynnik w lokalnym SEO dla Twojego biznesu. Aby móc w relatywnie szybkim czasie wyprzedzić swoją konkurencję, należy zadbać o każdy aspekt, szczególnie o odpowiednie proporcje nasycenia słów kluczowych w sekcji dokumentu HTML.

Lokalna optymalizacja meta tagów strony: tytuł i opis

Pozycjonowanie lokalne podobnie jak inne strategie SEO oparte jest na dobrej optymalizacji meta tagów: Tytule strony, jej opisowi oraz przyjaznym dla robotów wyszukiwarek adresie URL.

Tytuł strony, optymalizacja na lokalne słowa kluczowe

  • Optymalizacja nagłówków pod lokalne informacje firmowe

  • Optymalizacja treści, formatowanie tekstu, wyróżnienie lokalnych informacji firmowych

  • Przyjazne adresy url zoptymalizowane pod lokalne słowa kluczowe

  • Optymalizacja zdjęć, czyli atrybuty ALT zawierające lokalne słowa kluczowe

  • Nawigacja okruszkowa (breadcrumps) na stronie internetowej

  • Mapa Google ze wskazówkami dojazdu do firmy na każdej podstronie

  • Strona optymalizowana pod urządzenia mobilne, smartfony i tablety

  • Implementacja tagów Shema.org z informacjami lokalnymi o firmie.

Strategia budowy profilu linków dla firm lokalnych

Budowanie profilu linków w przypadku lokalnej strategii SEO jest bardzo ważne, ale również specyficzne. Największą uwagę w niej należy kłaść na lokalne sygnały firmowe. Chodzi o zdobywanie odnośników z innych stron mających wysoki lokalny wskaźnik cytowania oraz skupieniu się na cytowaniu tzw. cytatów NAP ( name, address, phone). Dotyczy to rozpowszechniania informacji o adresie fizycznym firmy i danych kontaktowych na zewnętrznych zasobach Internetu.

Strategia budowy profilu linków dla firm lokalnych

  • Analiza profilu linków konkurencji przy pomocy dostępnych narzędzi do analizy linków przychodzących, np. Majestic.com

  • Analiza źródeł linkowania pod kątem lokalnej mocy SEO

  • Zdobywanie odnośników z lokalnych portali, branżowych katalogów internetowych

  • Cytowanie Off-Page spójnych informacji adresowych i kontaktowych firmy

  • Dywersyfikacja linków: odnośniki obrazkowe i tekstowe

Pozostałe czynności

  • Wgrywanie na serwer przygotowanych plików graficznych oraz ich prezentacja na stronie.

  • Optymalizacja informatyczna: prawidłowy czas wczytywania strony, optymalne statystyki jakości strony w Google Page Speed Insight.

  • Linkowanie wewnętrzne: stosowanie odnośników wewnętrznych kierujących na powiązane tematycznie zasoby serwisu internetowego, które mogą stanowić dla klienta uzupełnienie wiedzy o ofercie.

  • Search Console: zgłaszanie do indeksu Google nowo powstałych treści serwisu internetowego, monitoring statystyk indeksowania, stanu technicznego domeny.

  • Google Analytics: monitoring ruchu na stronie, analiza statystyk, przesyłanie comiesięcznych raportów.

  • Mapy Witryny XML: przygotowanie, a następnie zgłoszenie do Google.

  • Robots.txt: przygotowanie pliku.

  • Stały monitoring pozycji fraz kluczowych, odwiedzin pozycjonowanej strony związany z wyszukiwaniem Google, profilu linków.

Geolokalizacja, czyli silnik lokalizowania Google

Geolokalizacja to technologia polegająca na podsuwaniu najtrafniejszych wyników wyszukiwania w czasie rzeczywistym na zapytania ofertowe w oparciu o aktualne miejsce przebywania Internauty. Google bierze pod uwagę miejsce z którego zostało wysłane zapytanie i podsuwa wyniki firm znajdujące się najbliżej niego. Google oszacowuje położenie geograficzne Internauty na podstawie współrzędnych geograficznych, które otrzymuje z zainstalowanego GPS w telefonie komórkowym jeśli zapytanie zostało wysłane mobilnie z komórki lub na podstawie informacji zawartych w IP urządzenia, np. jeśli zapytanie zostało wysłane z komputera osobistego. W praktyce korzystania z Google oznacza to, że możemy pominąć geograficzne zawężenie zapytania ofertowego w wyszukiwarce, a i tak Google wyświetli nam wyniki lokalne. Pod warunkiem, że lokalizacja adresu IP urządzenia jest prawidłowa lub posiadamy sprawnie działający nadajnik GPS w telefonie, wystarczy fraza globalna, ogólnopolska, aby móc cieszyć się z korzyści jakie daje geolokalizacja Google.

Efekty pozycjonowania lokalnego w praktyce

Grzegorz od jakiegoś czasu nosił się z zamiarem kupna kostek do gry na gitarze elektrycznej. Pewnego dnia, gdy znajdował się w centrum miasta, postanowił udać się do sklepu muzycznego. Na miejscu okazało się, że sklep, w którym ostatnio kupował sprzęt muzyczny nie istnieje. Grzegorz postanawia wyjąć swój najnowszy smartphone, w którym ma nielimitowany Internet, otwiera stronę Google i wpisuje na klawiaturze telefonu hasło „sklep muzyczny”. Na pierwszej stronie wyników Google wyświetlają się lokalne wyniki wyszukiwania, które wyszukiwarka podsuwa Grzegorzowi dzięki technologii Geolokalizacji. Grzegorz ma okazję teraz przyjrzeć się wizytówkom Google Maps i linkom do stron internetowych sklepów muzycznych w pobliżu jego obecnego miejsca przebywania. Okazuje się, że pierwsze dwie wizytówki nie mają zaktualizowanych danych kontaktowych – Grzegorz niestety nie może się dodzwonić do sklepu, dlatego rezygnuje z ich oferty. Na potrzebę Grzegorza odpowiada trzeci sklep, który posiadał aktualny numer kontaktowy i adres firmowy w wizytówce Google Maps. Grzegorz przez telefon dopytuje się w jakich cenach można zakupić kostki do gry na gitarze. Okazuje się, że sklep ma bardzo dobrą ofertę i konkurencyjne ceny, dodatkowo sklep mieści się niedaleko głównej ulicy w centrum miasta, gdzie obecnie znajduje się nasz bohater. Grzegorz dokładnie sprawdza adres sklepu, aby następnie wpisać go w nawigację Google. Nawigacja podpowiada, że piechotą do miejsca docelowego jest 20 minut. Na miejscu Grzegorz zamawia trzy kostki do gry na gitarze elektrycznej oraz jedną do grania lżejszych utworów na gitarze akustycznej.

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Lokalna kampania SEO to pozycjonowanie firmowej strony www na zregionalizowane frazy kluczowe, opisujące temat zainteresowania Internauty z dopiskiem miejsca, np. miasta, województwa, ulicy lub dzielnicy. Jej celem jest dotarcie do klienta, który chce mieć swojego fachowca pod ręką, któremu zależy na oszczędnościach pieniędzy związanych z dojazdem do najbliższego punktu sprzedaży lub na czasie.

Kamil zorganizował przyjęcie, parapetówkę w swoim nowym mieszkaniu. Podczas zabawy zauważył, że jego goście mocno zgłodnieli, postanowił im zaproponować coś do jedzenia. Niestety wszystko co miał przygotowanego zostało już zjedzone, a zrobienie posiłku od podstaw zajęłoby zbyt dużo czasu, dlatego postanowił zamówić pizzę. Kamil zasiadł za swoim biurkiem, przy którym miał umieszczony komputer stacjonarny, włączył stronę Google i wpisał hasło: pizza Warszawa Mokotów. Impreza odbywała się na mokotowskim osiedlu, dlatego Kamilowi zależało na zamówieniu pizzy z najszybszą dostawą do jego mieszkania. Dzięki Google Miejsca odnalazł pizzerię położoną niedaleko jego mieszkania, która była wstanie w 20 minut dostarczyć pizzę na miejsce. Po krótkim czasie do jego drzwi zapukał dostawca pizzy. Kamil zapłacił za trzy pizzy: wegetariańską, wiejską oraz pizzę z pieczarkami. Razem z przyjaciółmi cieszył się z okazji wprowadzenia się do nowego mieszkania, a pizzeria zyskała zaufanie kolejnego klienta.

Statystyki po stronie lokalnego SEO

Według statystyk aż 97% internautów wpisuje do wyszukiwarki frazy regionalne, dlatego pozycjonowanie lokalne domeny internetowej, to bardzo skuteczna metoda dotarcia do klienta. Pozycjonowanie lokalne pozwoli pozyskać zarówno tego, który jest na stałe zameldowany, jak i klienta przebywającego tymczasowo na obszarze działania firmy w celach wypoczynkowych, np. turystę szukającego przez Internet dobrej restauracji.

Pewna restauracja w Gliwicach o znanej renomie, słynie z organizacji świetnych imprez okolicznościowych typu wesela, urodziny i inne. Jest to jedna z najlepszych restauracji na Śląsku. Mieszcząca się z dala od centrum miasta, trudno dostępna restauracja, o dziwo znakomicie prosperuje i cieszy się świetnymi opiniami 4,4 / 5 gwiazdek od klientów. Restauracja przyciąga gości zarówno miejscowych, jak i z poza miasta. Niekorzystna lokalizacja restauracji nie jest dla właścicieli problemem. Dzięki perfekcyjnej kampanii SEO zorientowanej na lokalne frazy kluczowe, właściciele restauracji nie martwią się o zamówienia i rezerwacje, ponieważ wypozycjonowana wizytówka firmy w Google Miejsca ułatwia klientom dojazd do restauracji, a wysoko wypozycjonowana domena w wynikach organicznych Google pozwala pozyskiwać na szeroką skalę nowych klientów.

Chcesz dowiedzieć się więcej o pozycjonowaniu lokalnym? Skontaktuj się ze specjalistą SEOwiedzącym pod numerem 663 713 967

SEOwiedzący - dlaczego ja?

duże doświadczenie od 2012 roku pracy w branży SEO
znajomość najnowszych trendów 2018 w pozycjonowaniu stron
duże doświadczenie w kampaniach SEO: pozycjonowanie lokalne i szerokie
sprawdzone metody pozycjonowania stron firmowych i sklepów internetowych
znajomość SEO narzędzi do analizowania skuteczności pracy
doświadczenie w obsłudze kanałów społecznościowych Facebook, Youtube, Google +
doświadczenie w konfiguracji reklamy Adwords
otwartość na nowe poglądy
wieczny optymizm
umiejętność pracy z ludźmi

O mnie

Nazywam się Damian Żurawski i jestem SEOwiedzącym od 2012 roku. Swoją przygodę z pozycjonowaniem stron zacząłem od stażu w firmie IT. Obecnie pracuję nad własnym projektem SEOwiedzący.pl. 

Jestem również gotów podjąć pracę na stanowisku SEO Specjalista w firmie  na terenie Śląska: Katowice, Gliwice, Zabrze, Chorzów, Bytom, Ruda Śląska.

Wskazówki dojazdu

Kontakt

ul. Nyska 13, 41-808 Zabrze – Rokitnica, Śląskie
tel: 663 713 967
email: [email protected]