Czym są linki sponsorowane Google Adwords?

Adwords to reklama tekstowa wyświetlająca się w wyznaczonych miejscach na stronie Google, najczęściej nad lub obok bezpłatnych linków organicznych. Reklama składa się z linka tekstowego kierującego po kliknięciu na stronę docelową oraz rozszerzonych informacji, np. docelowy adres url, krótkiego opisu zawartości linka, numer telefonu, linki dodatkowe.
Reklama Adwords możliwa do uruchomienia przy pomocy konta Google Adwords oferuje kilka ciekawych korzyści, stawiające Adwords wyżej nad pozycjonowaniem SEO.

Natychmiastowe efekty: wyświetla reklamy zaraz po zatwierdzeniu przez zespół Google, co trwa stosunkowo szybko, podczas gdy pozycjonowanie to proces trwający kilka miesięcy.

Więcej kliknięć: większość internautów nie odróżnia linków sponsorowanych od darmowych. Jeśli Twoja reklama wyświetla się jako pierwsza w miejscu przeznaczonym na Adwords nad bezpłatnymi wynikami , zgarnia więcej kliknięć niż wysoko wypozycjonowana domena zajmująca pierwsze miejsce w rankingu bezpłatnych linków Google.

Praktyczny system Adwords oferuje wiele narzędzi do analizy skuteczności kampanii reklamowej Google. Dzięki Adwords można nie tylko zarobić pieniądze, narzędzia Adwords dostarczają również szczegółowych informacji o słowach kluczowych, ich skuteczności, udziale w konwersji i wiele innych danych.

Podstawowe rodzaje reklamy Adwords

Kampania produktowa: najlepsza reklama internetowa dla sklepów online do promocji produktów. Umożliwia dodanie atrybutów, zdjęć produktów, uwzględnia promocje takie jak darmowa wysyłka. Wyświetla się najczęściej nad wynikami organicznymi. Aby móc zarządzać kampanią produktową konieczne jest założenie konta Google Merchant Center.

Tylko sieć wyszukiwania: klasyczna reklama tekstowa Adwords umożliwiająca docieranie do klientów używających wyszukiwarkę Google.

Sieć wyszukiwania z rozszerzeniem na sieć reklamową: reklama Adwords wykorzystująca wyszukiwarkę i sieć partnerów Google, umożliwiająca dotarcie do najszerszego grona odbiorców. Polecana dla firm chcących promować swoją markę.

Reklama wideo: promocja prezentacji wideo produktów i usług w wyszukiwarce Google, w kanale Youtube oraz w sieci partnerów wideo w sieci reklamowej.

Sposób naliczania opłaty za Adwords – wybierz odpowiednią strategię

Reklama Adwords jest reklamą typu PPC [płatność za kliknięcie], podstawą do naliczenia opłaty za kliknięcie jest ustawiony na koncie Adwords średni dzienny budżet kampanii reklamowej. Google Adwords na jego podstawie pobiera maksymalną kwotę potrzebną do wyświetlenia reklamy jak najwyżej z pośród innych reklam wystawionych przez reklamodawców. W wyniku podwyższonego zainteresowania Twoimi produktami, w niektóre dni Adwords może pobrać o 20% więcej opłat niż ustawiony dzienny budżet. Jednak w końcowym rozrachunku Google zadba o to by koszty nie przekroczyły miesięcznego limitu opłat, automatycznie przyznając kredyt w wysokości nadwyżki kosztów miesięcznych.

Pozycja wyświetlania reklamy Adwords, a stawka za kliknięcie

Przy rankingu wyświetlania reklam Google Adwords branych jest kilka czynników.

  • Stawka dzienna
  • Jakość reklamy
  • Jakość strony docelowej

Ogólna ocena Twojej reklamy do sprawdzenia w zakładce konta Adwords wynik jakości w skali od 1 do 10 ma wpływa na pozycję wyświetlania reklamy Adwords względem innych reklam.
Warto starać się o osiągnięcie jak najlepszego wyniku ponieważ jest to ważniejszy aspekt przy ustalaniu pozycji reklamy na określone słowa kluczowe, ważniejszy nawet niż ustawiona dzienna stawka za kliknięcie. Można zatem osiągać lepsze pozycje reklamy względem innych reklam Adwords płacąc mniej za kliknięcie, pod warunkiem że trafność reklam Adwords stoi na bardzo wysokim poziomie.
Przy ustalaniu rankingu Google bierze pod uwagę także jakość strony internetowej na którą reklamodawca kieruje swoich klientów.

Przydatne narzędzia Adwords do optymalizacji reklamy

Symulator stawek, chcesz wiedzieć o ile zmieni się skuteczność reklam po zmianie stawki za kliknięcie CPC? Dzięki symulatorowi stawek możesz oszacować, o ile wzrośnie lub zmaleje liczba kliknięć, wyświetleń i konwersji reklam Adwords po zmianie stawki dziennej za kliknięcie. Więcej o zaletach i informacji na temat szacowania wyników za pomocą symulatora stawek znajdziesz pod tym linkiem.

Śledzenie konwersji, zastanawiałeś się kiedyś, czy pieniądze zainwestowane w reklamę Adwords się zwracają? Dzięki darmowemu narzędziu Adwords Convertion Tracking możesz śledzić jaki procent kliknięć Adwords osiągnął ustalony cel biznesowy. Konwersją może być złożenie zamówienia, liczba połączeń do firmy, skontaktowanie się z firmą za pomocą formularza bądź inne wartościowe zdarzenie. Adwords jest przygotowany na potrzeby reklamodawców dlatego oferuje kilka sposobów na to by śledzić konwersję.

Ewa jest od dłuższego czasu właścicielką sklepu z damską odzieżą, ale dopiero od niedawna zaczęła sprzedawać swoje produkty online. Na początku stworzyła dwie kampanie Adwords dla kurtek i butów damskich. Aby móc śledzić konwersję, Ewa zaimplementowała w swoim sklepie internetowym kod JavaScript, który zlicza konwersje, gdy nastąpi określone zdarzenie – w przypadku Ewy jest to dokonanie zakupu online przez klienta.
Odkąd Ewa zaczęła śledzić konwersję zauważyła, że kampania reklamowa kurtek damskich generuje znacznie więcej przychodu niż buty. Dzięki tej wiedzy Ewa podjęła decyzję o przetransferowaniu więcej budżetu przeznaczonego na reklamę Adwords w kampanię reklamową promującą kurki damskie w Internecie, które jak się okazało znacznie lepiej się sprzedają. Ewa nie rezygnuje z kampanii reklamowej Adwords promującej buty damskie. W tym czasie rozbudowuje listę słów kluczowych, które mogą zwiększyć liczbę sprzedaży online butów w przyszłości.

Więcej o korzyściach korzystania z Adwords Convertion Teacking na oficjalnej stronie Google.

Raporty atrybucji,

Planer słów kluczowych, zanim uruchomisz reklamę Adwords, najpierw skorzystasz z tego narzędzia. Jest ono bardzo pomocne w poszukiwaniu popularnych haseł kluczowych. Planer słów podsuwa także sugerowaną stawkę za kliknięcie, średnią miesięczną liczbę wyszukiwań oraz konkurencyjność frazy.

Planer kampanii w sieci reklamowej,

Podgląd i diagnostyka reklam,

Czy reklama Google Adwords się opłaca?

Reklama Adwords może się bardzo opłacić, pod warunkiem, że kampania będzie mądrze przemyślana i perfekcyjnie przygotowana. Aby osiągnąć jak największy zwrot z inwestycji ROI należy zoptymalizować miesięczny koszt na kampanię oraz postarać się, aby koszt uzyskania konwersji z reklamy Adwords był jak najmniejszy.
Aby to zrobić należy mieć perfekcyjnie przygotowaną stronę docelową, LEAD z którego klient może dokonać konwersji. Może to być dokonanie zakupu, pobranie płatnego poradnika lub wysłanie wiadomości z formularza na stronie internetowej – wszystko zależy od tego co chce osiągnąć reklamodawca.
Oprócz zoptymalizowanej reklamy, na początku warto zaufać także swojej intuicji – reklamodawca powinien wiedzieć lub przeczuwać jakie produkty będą się chętnie sprzedawały, a które nie rokują za częstych transakcji.

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Adwords? Zadzwoń pod numer 663 713 967

SEOwiedzący – dlaczego ja?

duże doświadczenie od 2012 roku pracy w branży SEO
znajomość najnowszych trendów 2017 w pozycjonowaniu stron
duże doświadczenie w kampaniach SEO: pozycjonowanie lokalne i szerokie
sprawdzone metody pozycjonowania stron firmowych i sklepów internetowych
znajomość SEO narzędzi do analizowania skuteczności pracy
doświadczenie w obsłudze kanałów społecznościowych Facebook, Youtube, Google +
doświadczenie w konfiguracji reklamy Adwords
otwartość na nowe poglądy
wieczny optymizm
umiejętność pracy z ludźmi

O mnie

Nazywam się Damian Żurawski i jestem SEOwiedzącym od 2012 roku. Swoją przygodę z pozycjonowaniem stron zacząłem od stażu w firmie IT. Obecnie pracuję nad własnym projektem SEOwiedzący.pl. 

Jestem również gotów podjąć pracę na stanowisku SEO Specjalista w firmie  na terenie Śląska: Katowice, Gliwice, Zabrze, Chorzów, Bytom, Ruda Śląska.

Wskazówki dojazdu

Kontakt

ul. Nyska 13, 41-808 Zabrze – Rokitnica, Śląskie
tel: 663 713 967
email: [email protected]