Zdecydowałeś powierzyć swój e-biznes Agencji Reklamowej? Przed rozmową z handlowcem dowiedz się jakie modele płatności mogą zostać Tobie zaproponowane. Poniżej lista najpopularniejszych sposobów płatności za pozycjonowanie stron, z którymi się spotkałem pracując kilka lat w firmie pozycjonerskiej.

Wycena pozycjonowania sklepu internetowego od efektów za kliknięcia organiczne Google

Podstawą do naliczenia opłaty za pozycjonowanie od efektów za kliknięcia organiczne jest raport Google Analytics. Na wyżej zaprezentowanej grafice przedstawiony został miesięczny raport wyników sesji pewnego sklepu internetowego z podziałem na kanały pozyskania ruchu:

Organic Search: wejścia z wyszukiwarek internetowych Google, Bing, Yahoo i inne. Wejścia, które są podstawą do naliczenia opłaty w ramach pozycjonowania od efektów za kliknięcia.

Direct: wejścia bezpośrednie naliczane po wpisaniu w przeglądarkę internetową nazwy domeny www. W ofercie pozycjonowanie od efektów za kliknięcia, tzw. wejścia z palca są ZA DARMO!

Referral: wejścia z kliknięć w linki zewnętrzne umieszczone w różnych miejscach w Internecie. W ofercie pozycjonowanie od efektów za kliknięcia, ten typ ruchu wygenerowanego na stronę jest ZA DARMO!

Social: ruch pochodzący z mediów społecznościowych Facebook, Youtube, Google+, Twitter. W ofercie pozycjonowanie od efektów za kliknięcia, ruch z Social Media jest ZA DARMO!

Pani Jolanta jest właścicielką sklepu internetowego sprzedającego odzież kobiecą. W miesiącu Maj sklep wygenerował 12 068 wejść z wyszukiwarek internetowych. Pani Jolanta na początku współpracy dogadała się z Agencją SEO, że pierwsze tysiąc wejść z wyszukiwarki będzie miała za darmo, za każde kolejne kliknięcie będzie płaciła 10 groszy. Pani Jolanta w dniu rozliczenia za usługę pozycjonowania zapłaci 1106,8 złotych.

(12 068  - 1000)*0,10 = 1106,8

Cennik 2018 – SEO w abonamencie

Abonament: stały budżet na pozycjonowanie - zawsze będziesz wiedział ile zapłacić za wykonaną pracę pozycjonera. Cena w zryczałtowanym systemie płatności za pozycjonowanie jest zawsze taka sama bez względu na ilość pozycjonowanych fraz kluczowych. Cena może jedynie ulec obniżeniu w ramach promocji, ale nigdy nie wzrośnie. Za darmo otrzymujesz miesięczne raporty na temat ruchu na stronie pochodzące z narzędzia Google Analytics oraz pozycji fraz w wyszukiwarce z oprogramowania monitorującego słowa kluczowe. Nieograniczona ilość fraz kluczowych w cenie abonamentowej, pozycjonowanie nastawione na wygenerowanie jak największego ruchu,  pozycjonowanie na szeroki ogon, analiza i wzięcie pod uwagę wszystkich fraz kluczowych ważnych dla e-biznesu.

Przykładowa oferta SEO w zryczałtowanym systemie płatności*

SilverGoldPremium
400 zł netto600 zł netto700 zł netto
podstawowyPakiet polecanyDla wymagających
Otrzymasz usługę pozycjonowania stron bez ograniczeń na słowa kluczowe, ale nie licz na to, że za takie pieniądze Agencja SEO, będzie się zabijała o TOP-y w SERP-ach.Najczęściej środkowy panel, oferta GOLD (przykładowa nazwa) polecana jako optymalny wariant oferty pozycjonowania w abonamencie.Rzadko wybierany przez klientów, najdroższy wariant oferty pozycjonowania w abonamencie. Teoretycznie SEO specjalista wylewa siódme poty, żeby spełnić oczekiwania swojego klienta.

*Oferta oraz podane ceny mają jedynie charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu Art. 66 par.1 Kodeksu Cywilnego

Umowa od efektów za pozycjonowanie

Umowa od efektów – płacisz tylko za efekt, czyli za miejsce domeny w TOP 10 na pierwszej stronie Google lub od pozyskanego ruchu organicznego. Za darmo otrzymujesz miesięczne raporty na temat ruchu na stronie pochodzące z narzędzia Google Analytics lub pozycji fraz w wyszukiwarce Google z oprogramowania Webpozycja monitorującego słowa kluczowe. Pierwszą umowę podpisujesz na okres próbny z możliwością przedłużenia. Podstawą do naliczania dziennej stawki od efektów za pozycje, jest comiesięczny raport w pliku PDF z osiągniętych wyników, w przypadku rozliczania od efektów za ruch organiczny – podstawą do naliczenia opłaty jest comiesięczny raport Google Analytics z ilości organicznych kliknięć Google.

Przykładowa wycena lokalnych fraz kluczowych od efektów za pozycje*

Frazy1-34-67-10Max za miesiąc
ubezpieczenie zabrze3,55 zł2,84 zł2,41 zł110 zł
ubezpieczenia śląsk1,94 zł1,551,3260 zł
kredyty zabrze2,26 zł1,58 zł1,34 zł70 zł
kredyty śląsk1,61 zł1,13 zł0,96 zł50 zł
wspólnoty mieszkaniowe zabrze2,71 zł1,9 zł1,62 zł84 zł
leasing zabrze1,94 zł1,36 zł1,16 zł60 zł
leasing ślask2,1 zł1,47 zł1,25 zł65 zł
kredyt gotówkowy zabrze1,94 zł1,36 zł1,16 zł60 zł
kredyt samochodowy zabrze1,94 zł1,36 zł1,16 zł60 zł
kredyt samochodowy ślask2,1 zł1,47 zł1,25 z65 zł
kredyt konsolidacyjny śląsk2,1 zł1,47 zł1,25 zł65 zł
kredyt mieszkaniowy zabrze1,94 zł1,36 zł1,16 zł60 zł
kredyt mieszkaniowy śląsk2,1 zł1,47 zł1,25 zł65 zł
kredyt refinansowy zabrze1,94 zł1,36 zł1,16 zł60 zł
kredyt refinansowy śląsk2,1 zł1,47 zł1,25 zł60 zł
kredyt dla firm zabrze1,94 zł1,36 zł1,16 zł60 zł
kredyt dla firm śląsk2,1 zł1,47 zł1,25 zł65 zł
wspólnoty mieszkaniowe śląsk2,1 zł1,47 zł1,25 zł65 zł
kredyt gotówkowy śląsk2,1 zł1,47 zł1,25 zł65 zł
kredyt konsolidacyjny zabrze1,94 zł1,36 zł1,16 zł60 zł
Łącznie: 1309zł

*Oferta oraz podane ceny mają jedynie charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu Art. 66 par.1 Kodeksu Cywilnego

Podsumowanie: jaki model płatności za SEO wybrać?

W artykule przedstawiłem jedynie najpopularniejsze metody płatności za pozycjonowanie. Sposobów na naliczanie opłat za SEO może być znacznie więcej, bo jedynym ograniczeniem w tej kwestii  jest kreatywność Agencji Reklamowej.

Najmniej opłacalnym rozwiązaniem wydaję się płatność od efektów za pozycjonowanie. W przedstawionym przykładzie przedstawiłem wycenę łatwych do pozycjonowania fraz lokalnych, których łączny koszt wyniósł 1309 zł.

Dużo lepiej wypada płatność od efektów za kliknięcia organiczne. W tym modelu płatności za SEO, możesz być pewien, że unikniesz oszustwa bądź naciągania przez Agencję SEO na nic nie znaczące frazy kluczowe. Zapłacisz za ruch generowany z konkurencyjnych słów kluczowych. Jednak, jeśli trafisz na dobrą Agencję to słono zapłacisz za SEO. Obyś potrafił przenieść sukces SEO na swój sukces finansowy, bo w przeciwnym razie będziesz na minusie.

Opłata za abonament wydaję się w porządku, abonament jest tańszy od pozycjonowania za efekt , ale ryzyko polega na tym, że płacisz nawet gdy nie ma efektów. Jak trafisz na słabego SEO-owca, to będziesz miał spory niedosyt.

Coraz więcej firm woli tworzyć nowe stanowiska pracy dla ekspertów od pozycjonowania SEM/SEO. Jeśli jesteś jedną z tych osób zadzwoń pod do mnie pod numer 663 713 967Możemy umówić się na spotkanie na terenie Śląska, mieszkam w Zabrzu, mam blisko do Katowic, Gliwic, Rudy Śląskiej i Bytomia. Jestem otwarty także na zdalną współpracę.

Kategorie: SEO

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *