Skuteczna kampania SEO 2018 dla sklepu internetowego w wyszukiwarce Google

SEO, pozycjonowanie szerokie sklepu online w Google. Sposób na pozycjonowanie sklepu internetowego metodą Long Tail na frazy z długiego ogona. Pozycjonowanie szerokie, to kampania SEO zorientowana na sukces sklepu internetowego sprzedającego towar popularny, często poszukiwany przez klientów w Internecie. Dla firmy mogą to być produkty strategiczne, ważne z powodu wysokiej marży sprzedaży dzięki uzyskanej zniżce ceny hurtowej od dystrybutora lub z innych powodów. Dowiedz się więcej czym jest kampania SEO na długi ogon, dlaczego jest to metoda tak skuteczna dla sklepu internetowego.

Korzyści dzięki kampanii SEO Long Tail:

  • szybkie efekty pozycjonowania

  • większa konwersja i skuteczność sprzedaży sklepu online

  • docieranie do osób zdecydowanych na zakup konkretnego produktu

  • oszczędność czasu – klient wie czego chce, pyta o konkretne rzeczy: cenę, dostępność produktu, kwestie merytoryczne, czas dostawy towaru, zniżki i kody rabatowe.sklep internetowy będzie kojarzony z asortymentem znanych i renomowanych marek produktów.

  • większe możliwości znalezienia partnera biznesowego za granicą lub w Polsce chcącego kupić hurtowo towar, który posiadasz.

  • sklep internetowy pozycjonowany w Google metodą Long Tail ma bardzo szeroki zasięg, dzięki kampanii na długi ogon uzyskasz znacznie większy odzew w postaci zapytań mailowych, zamówień telefonicznych oraz zamówień bezpośrednio ze sklepu internetowego.

  • bądź liderem sprzedaży internetowej w Polsce, np. asortymentu Premium, uzyskaj dodatkowe bonusy i prestiżowe nagrody od producenta – dzięki metodzie Long Tail jest to możliwe.

Kampania Long Tail polega na:

  • SEO optymalizacja Meta Tagów sklepu internetowego i serwisów zapleczowych: Title, Description, Meta Keywords pod frazy kluczowe Long Tail.

  • Ustawianie przyjaznych adresów URL zgodnych z wytycznymi Google dla sklepów internetowych i serwisów zapleczowych.

  • Wytworzenie unikalnego kontentu: opisów produktów, tekstów poradnikowych, porównań produktów, tabel, zdjęć, animacji GIF.

  • Zbieranie materiałów: dokumentacji PDF, materiałów filmowych, zdjęć do wykorzystania w celach marketingowych na stronie sklepu internetowego, stronach zapleczowych lub na innych kanałach sprzedaży, np. FACEBOOK.

  • Optymalizacja grafiki, zdjęć: ustawianie atrybutów ALT i TITLE oraz prawidłowe nazewnictwo plików graficznych PNG, JPG

  • Wgrywanie na serwer przygotowanych plików graficznych oraz ich prezentacja na karcie produktu sklepu, blogu firmowym, zgodna ze standardami wewnętrznymi firmy.

  • Optymalizacja kodu HTML: stosowanie zgodne z przyjętymi zasadami hierarchizacji nagłówków (H1,H2,H3, itd.) oraz dbanie o odpowiedni wygląd źródłowy kodu tekstowego poprzez usuwanie nadmiarowego kodu i niepotrzebnych elementów formatowania.

  • Linkowanie wewnętrzne: stosowanie na karcie produktu odnośników wewnętrznych kierujących na powiązane tematycznie zasoby serwisu internetowego, które mogą stanowić dla klienta uzupełnienie wiedzy o produkcie oraz stosowanie linków zewnętrznych, np. podanie adresu strony producenta.

  • Linkowanie zewnętrzne: zdobywanie wartościowych odnośników dla pozycjonowanej strony.

  • Search Console: zgłaszanie do indeksu Google nowo powstałych treści serwisu internetowego, monitoring statystyk indeksowania.

  • Marketing szeptany: cytowanie marki sklepu na powiązanych tematycznie forach, blogach internetowych, wspominanie o ofercie sklepu, sprzedawanych produktach.

  • Przygotowanie, a następnie zgłoszenie do Google Mapy Witryny XML.

  • Przygotowanie pliku robots.txt.

  • Google Analytics: monitoring ruchu na stronie, analiza statystyk

  • Stały monitoring pozycji fraz kluczowych, odwiedzin pozycjonowanej strony związany z wyszukiwaniem Google, profilu linków.

Pozycjonowanie szerokie - czym jest?

Pozycjonowanie szerokie Long Tail, to skuteczna technika SEO dla stron internetowych, sklepów online, zorientowana na budowaniu organicznego ruchu pochodzącego z bardzo szerokiego spectrum słów kluczowych. Przewagą strategii Long Tail nad pozycjonowaniem globalnym, jest łatwiejsza droga do uzyskania wysokich pozycji w wyszukiwarce oraz wyższy wskaźnik konwersji.

Czy pozycjonowanie szerokie jest skuteczne? Odpowiedź brzmi - TAK! Dzięki strategii Long Tail uzyskasz szybszy efekt w wyścigu o dotarcie do klienta przy pomocy wyszukiwarek internetowych oraz zwiększysz prawdopodobieństwo dokonania transakcji online.

Dlaczego powinieneś postawić na strategię Long Tail?

Obecne Trendy SEO wymuszają takie podejście do pozycjonowania. Wpływ na to ma coraz większa konkurencja w e-biznesie oraz ewolucja algorytmów Google, które nie pozwalają nowo powstałym stronom internetowych osiągać TOP10 na wysoce konkurencyjne słowa kluczowe w relatywnie krótkim czasie.

Prawdą jest również, że obecne TOP10 na najtrudniejsze słowa kluczowe od lat jest oblegane przez witryny wielkich korporacji. Nie każdy może sobie pozwolić na konkurencję z tak wielkimi graczami.

Jeśli współczesne SEO porównamy do wyścigu samochodowego, to wyobraź sobie, że chcesz ścigać się o najlepsze miejsce na linii mety z bolidami Formuły 1, mając do dyspozycji auto osobowe. Zamiast próbować walczyć z wiatrakami, w tej sytuacji najlepszym rozwiązaniem będzie, zmienić klasę rozgrywek i zwrócić się tam, gdzie szansa na sukces jest znacznie większa, nieprawdaż?

Uzyskanie wysokich pozycji w wyszukiwarce Google na najtrudniejsze słowa kluczowe przy obecnej konkurencji, to - o ile pozwoli na to budżet - kwestia kilku lat. Dodatkowo zmiany w SERP-ach na ultra trudne słowa kluczowe w czołowej dziesiątce dokonują się stosunkowo rzadko. Zdecydowanie łatwiej i szybciej jest osiągnąć wysoką sprzedaż internetową sklepu online skupiając się przede wszystkim na strategii Long Tail.

Wysoki wskaźnik konwersji

Największymi zwolennikami strategii Long Tail, będą osoby zorientowane na sprzedaż swoich produktów w Internecie. Podczas gdy frazy globalne, generują kliknięcia, słowa kluczowe z długiego ogona generują sprzedaż.

Nie jesteśmy w stanie przewidzieć zamiarów klienta, który wpisuje ogólne hasło kluczowe w wyszukiwarkę. Może szuka tylko informacji na dany temat, może chce kupić od Ciebie towar? Nie wiadomo. W przypadku szczegółowych fraz, składających się z co najmniej trzech słów, cel Internauty jest zrozumiały. Ruch organiczny, który zdobywasz z szerokiego ogona, daję większe prawdopodobieństwo zamiany na transakcję online, niż ruch organiczny generujący wejścia z ogólnych słów kluczowych.

Kampania Long Tail to najlepsza inwestycja. Jak najlepiej zdefiniować tę strategię? Minimalizacja kosztów SEO, maksymalizacja zysków - to brzmi dobrze!

Pozycjonowanie szerokie vs globalne - porównanie

Słowa globalneSłowa Long Tail
DefinicjaOgólne frazy kluczowe składające się z 1-2 słów kluczowych.Skonkretyzowane słowa kluczowe składające się z min. 3 słów kluczowych
KonkurencjaWysoka
(Duża konkurencja na słowa kluczowe, bardzo trudny poziom, długi czas na osiągnięcie efektów.  )
Niska
(Niska konkurencja, łatwość w osiągnięciu wysokich pozycji, szybkie efekty pozycjonowania )
WyszukiwanieWysoka
(Duża liczba wyszukiwań, łatwo przewidzieć, jakie słowa kluczowe przynoszą ruch.)
Niska
(Frazy Long Tail mają znacznie mniejszy potencjał ruchu. Mogą być trudności aby przewidzieć, jakie frazy mogą przynieść ruch. Konieczność ciągłego szukania nowych słów kluczowych w celu dorównania ilości wyszukiwań fraz globalnych  )
KonwersjaNiska
(Wysoki CTR nie przekłada się na konwersję. Ogólne frazy kluczowe, mało sprecyzowane, generują duży ruch, ale wskaźnik konwersji nie jest zadowalający.)
Wysoka
(Frazy z długiego ogona przynoszą wysokiej jakości konwertujący ruch od klientów, którzy szukają produktów, które sprzedajesz. )

Jak widać powyżej strategia Long Tail jest bardzo dobrym rozwiązaniem w przypadku pozycjonowania nowych stron. Szukanie niszowych fraz kluczowych i pozycjonowanie na szeroki ogon, to priorytet w kampanii Long Tail.

Uwaga! Jeśli osiągniesz dobre rezultaty w pozycjonowaniu Long Tail, wtedy warto łączyć kampanie SEO. Dobrym pomysłem w odpowiednim momencie będzie skierowanie swoich działań na globalną kampanię SEO i pozycjonować się na najbardziej konkurencyjne frazy. 

Pozycjonowanie szerokie jest skuteczne dla sklepów internetowych

Pozycjonowanie szerokie jest skuteczną formą reklamy w Internecie dla sklepu internetowego. Zaletą tej metody jest fakt, że przy stosunkowo niskim koszcie zdobywasz nowych klientów, poszerzasz bazę stałych klientów oraz budujesz świadomość swojej marki – sklep internetowy zarabia dla Ciebie pieniądze! Twoi klienci szukają informacji o cenie, danych technicznych i opinii na temat produktów, które sprzedajesz. Zanim zdecydują się na zakup, warto o nich się upomnieć na wczesnym etapie procesu zakupowego. Kamil znajduje się w centrum handlowym w punkcie sprzedaży sprzętu elektronicznego. Chce kupić nowy telefon komórkowy, jego budżet jest w granicach 600 zł. Na półce w sklepie widzi telefon, który przyciągnął jego uwagę. Jest to Microsoft model Lumia 640 w cenie 799 zł. Niestety budżet zostaje przekroczony. Kamil wpisuje hasło kluczowe w Google: „Microsoft Lumia 640 cena” – przegląda pierwszą stronę Google, okazuje się, że pewien sklep internetowy ma ten telefon w cenie 599 zł i oferuje wysyłkę za darmo. Kamil zamawia telefon w sklepie internetowym. W ciągu trzech dni roboczych kurier dostarcza zamówiony towar. Kamil cieszy się z telefonu kupionego po okazyjnej cenie, a sklep internetowy zyskał kolejnego klienta.

SEOwiedzący - dlaczego ja?

duże doświadczenie od 2012 roku pracy w branży SEO
znajomość najnowszych trendów 2018 w pozycjonowaniu stron
duże doświadczenie w kampaniach SEO: pozycjonowanie lokalne i szerokie
sprawdzone metody pozycjonowania stron firmowych i sklepów internetowych
znajomość SEO narzędzi do analizowania skuteczności pracy
doświadczenie w obsłudze kanałów społecznościowych Facebook, Youtube, Google +
doświadczenie w konfiguracji reklamy Adwords
otwartość na nowe poglądy
wieczny optymizm
umiejętność pracy z ludźmi

O mnie

Nazywam się Damian Żurawski i jestem SEOwiedzącym od 2012 roku. Swoją przygodę z pozycjonowaniem stron zacząłem od stażu w firmie IT. Obecnie pracuję nad własnym projektem SEOwiedzący.pl. 

Jestem również gotów podjąć pracę na stanowisku SEO Specjalista w firmie  na terenie Śląska: Katowice, Gliwice, Zabrze, Chorzów, Bytom, Ruda Śląska.

Wskazówki dojazdu

Kontakt

ul. Nyska 13, 41-808 Zabrze – Rokitnica, Śląskie
tel: 663 713 967
email: damianzurawski1988@gmail.com